På rätt spår

20120809-095649.jpgArmen känns bättre och bättre och jag har anmält mig till LL-SM. CykelVasan har jag däremot efter diskussion med teamet bestämt mig för att strunta i. Jag skulle ändå inte kunna vinna och det är bara dumt att i tävlingshetsen riskera att förlänga läkningsprocessen.

Träningen igår gick rätt bra också. Pulsen låg platt och trög men jag vred ur mig 3×9-10 minuters intervaller före middagen varav den första på 5,6 W/kg så de här surbenen kan jag leva med. Det viktiga är att det finns kräm, sen är piggheten enkel att fixa till.

2 tankar på “På rätt spår

  1. När du säger att piggheten är enkel att fixa till, menar du helt enkelt att lätta på träningen? Jag känner igen situationen när man egentligen känner sig stark och stabil, svårt att få upp pulsen riktigt och den rätta toppfarten.

Lämna en kommentar