Lida CX och pollen

18623257_1197739853668737_7187784945723613230_o.jpgFoto: Åsa Larsson

I helgen körde jag ett Gran Fondo i Lida. Detta var första gången och vitsen med de här tävlingarna är väl att köra fort – om jag inte helt missat upplägget. Anders  tog en monsterförning under första varvet av fyra men sedan jämnade det ut sig med dragjobbet på den rätt knixiga och i kurvorna hala banan runt Lidas svart/vita spår på 17,9 km. På sista varvet sprack det av och jag kom in cirka minuten före Anders i mål och det blev tydligen banrekord av det hela. Utan resultatlista är det kanske viktigt 🙂

Tävlingsarrangemanget var fint och tävlingsformen kul. Med ett rätt begränsat startfält var Lida loop-trängseln som bortblåst och det blev ett riktigt trivsamt race av det hela.

Annars har det varit en bergochdalbana med pollen och hälsan senaste veckorna. När jag kom hem från NY var det med en förkylning och efter att jag blivit frisk från den har vissa dagar inte gått att träna och vissa har gått hyfsat bra att ta i på. Nu senaste dagarna trodde jag att förkylningen slagit till igen men efter tre dagar med halsont verkar det kanske ändå bara vara pollenallergin. Vi får se. Jag hoppas på start på Långa Lugnet på söndag i varje fall. Jag är anmäld och vill köra fort!

One thought on “Lida CX och pollen

Kommentera

