Comeback i Lida?

img_3823Den här veckan har jag cykelpendlat. Det är det enda jag har gjort i träningsväg. Förra veckan flöt på bättre men till helgen hände en mindre rolig sak. Ett litet sår på handen blev inflammerat och det blev kaoz i ett lymfkärl upp i armen. Jag åkte in akut med det då utseendet mm är rätt likt blodförgiftning. Normalt plockar immunförsvaret ner de här bollarna utan problem men det kan varit min tidigare halsfluss/penicillinkur/träning mm(?) som gjorde att det inte blev så. img_3835Nu har jag då fått en ny kur på tio dagar. Det gör inte underverk med kroppen direkt då slemhinnor torkar ut, snuva, tungt huvud, lite illamående mm följer med. Och så klart infektionen allt handlade om. Den måste ju kroppen få ta hand om.

Så sammantaget mår jag så där och har inte anmält mig till Lida Loop än. Jag avvaktar till i morgon om jag ska köra eller inte. Hade jag haft en fristart eller redan betalat hade jag garanterat stått på startlinjen men vis av åldern vet jag att jag inte kommer mer motiverad ur det hela av att slanta upp efteranmälan, släpa ut familjen till Lida och sedan göra ett dåligt lopp.

Lida är annars en tävling jag gillar att köra, och vill vinna. Under de senaste åren har jag i mina försök varit tvåa år 2010 och därefter antingen punkat eller vurpat bort mig ur sololedning eller en mindre tätklunga. Lida är också den banan jag är mest inkörd på och ansträngt mig för att faktiskt köra bra på, så det är ett nederlag för mig att ha utgångsläget som det är. Ambitionen är bara vinst och jag känner inte riktigt vinden i ryggen för att de ska gå. Vi får se om jag står på startlinjen i Lida i morgon. Det vore synd att inte vara där och ta del av ett fint arrangemang.

img_3839En av mina ansträngningar för den här säsongen är att ta tag i mina problem med kramp. En spännande och roligt samarbete som jag inlett i år är med Micke Hanell på traineatliveshop. Förutom energiprodukter av bästa sort från Nutrixxion kommer jag testa och använda salt/elektrolyttabletter (H2pro hydrate) från Precision Hydration. Konceptet är intressant med test för att mäta individuell saltförlust vid svettning och sedan kompensera för detta med tabletter före/under/efter träning och tävling. I går gjorde jag själv testet så nu har jag en plan för hur jag ska dosera. Det ska bli spännande att utvärdera detta!. Dessa produkter har vi nu också på Pedalogerna så välkomna in och snacka idrottsnutrition!

Lämna en kommentar