Alltså, Ågesta!

Parkeringarna där rymmer hundratals bilar. Spåren på golfbanan är ej upplysta, bitvis 8 meter bred och det finns elljusspår. Ändå är det trängsel på golfbana en vanlig vardagskväll och man får leta parkeringsplats om man kommer efter sju. Skulle man hintat om det här scenariot för tio år sedan skulle folk skrattat.

Jag åkte två sega varv igår. Pre skidåkning testcykeltömning och omelettlunch gav inget klös någonstans och snön var riktigt seg. Spåren var tipptopp och jag åkte med bra teknik för en gångs skull. 56:11 tog varven.

Idag tänkte jag mig fyror men med tre hårda pass under senaste 48 h så ville det sig inte riktigt. Men jag trampade igenom en klassisk halvtimme med DN på styret i varje fall. Nu åker vi ut till landet för att fira helg och kyla. Jag hade tänkt cykla ute där ute och prognosen lovade milda -6 för dagen inklusive kommande timme. Klickar man på aktuell temperatur så var det -18 istället… Kul luring.

3 thoughts on “Alltså, Ågesta!

  1. Kom till Ågesta vid 17:30 igår och redan då började det packas på parkeringen!
    Vid 19:30 när ja åkte hem var det fullt på alla parkeringar….
    Helt otroligt som sagt, man åker ju nästan runt och små ler hela tiden!

Kommentera

