Avskrivning

Idag var jag uppe med tuppen 08:00 och ringde runt bland morgonpigga cyklister, trodde jag! Ingen svarade i telefonen!!! Efter att ha pillat lite på cykeln stack jag ut på ett rullpass i min ensamhet. Dagen efter långlopp är det så skönt att skippa frukosten och köra lite ”förbränningsträning” när man redan har vanan av utmattningskänslor och låga energinivåer i kroppen så att säga.

Jag körde bort mot Ursvik och tog mig in på Nick-spåret, men det blev snart för lerigt för min nytvättade cykel, så jag styrde bort mot Överjärva gård där de byggt en ny cykel/gång-bro över järnvägen. Järvafältet ska visst bli tillgängligt för alla nu för tiden. Jag körde genom Ulriksdal och ner mot Edsviken som jag följde efter vattnet på omväxlande rotstigar eller parkvägar bort till stocksund där jag tog en vända runt ön. Det var en kille i kajak ute och gled i vattnet. Söndagsmorgon, solsken, medvind och stilla vatten. Helt plötsligt kände jag mig inte lika förunad över morgonnöjet mitt.

Jag åkte vidare bort mot Haga och tog en klättring uppför backen och DH-banan ner. Vädret började nu mulna på. Jag avslutade med en tur runt Hagaparken innan jag mötte upp Oscar och Boss Jimmy för fika i koppartälten precis när regnet började falla. Vi satt i över timman och snackade skit innan vi gav oss av hemmåt. de hade bråttom och tog ”närmsta” vägen hem, så jag körde solo sista biten och tryckte på lite extra. Cykeltvätt hemma och frukost sedan kl 12:30. Ju längre man väntar på frukosten desto godare blir den.

14:10 mötte jag upp Kalle N och hjälpte Louise att flytta in i nya lägenheten. Det gick fort då det inte var så mycket saker att bära. Efteråt gick jag och Louises föräldrar till en restaurang och tryckte mat. Funkis heter den, på Gärdet. Maten var helt okay. Väl ätbart, men beställ inte vitlöksbröd som förrätt, det finns en anledning till att det är billigast på menyn. Planksteken däremot var grymt god.

Nu börjar inlägget bli långt, men jag är snart klar… Efter middagen satte jag av för att hämta upp stackars Oscar. Allt han ville var att köra Kålmårdsbiken. Det innebar att han även fick åka över stockholm, våldgästa Boss Jimmy och förmodligen vänta en hel del på mig innan han kom hem 33 h efter målgång. Efter en liten trött turistrunda på Söder hämtade jag upp honom på Lilla Essingen och körde sedan hem honom. Det är ju kul att åka bil när man färdas med klass. 68 roliga mil fick vi ihop i helgen.

1 tanke på “Avskrivning

Lämna en kommentar